It will rain.


Kenapa la sejak dua menjak ni terasa sayu sangat di hati. Dua tiga hari ni aku selalu pasang lagu kuat-kuat dan jerit sepenuh hati. Kenkadang tu atas motor pun jadi masa otw nak pergi kerja.

Sumpah rasa nak menangis sangat. Mata kiri aku tak abis-abis berkelip. Orang tua-tua kata itu tandanya kita akan bersedihh. Dan kebetulan pulak aku memang tengah down gila rasa nak mati. Rasa macam hidup ni takde makna. Rasa macam hidup aku banyak susahkan orang lain.

Herm, entahlah. Hope semua ni akan cepat-cepat blah dari hidup aku. Aku dah taknak fikir banyak lagi. Aku tetap akan go onn. Moga-moga hari-hari mendatang aku akan lebih ceria. Amin


6 comments:

  1. xde makna utk hidup??? waduh... dah terpesong 2... makna tuhan jdkan kita pun x tau... kena byk blajar lg nih... kembalilah kpd Al Quran dan Assunnah... Insyaallah selamat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okay, "xde makna utk hidup" bukan bermaksud saya memang tak nak hidup dah atau nak commit suicide. Tidak. Ia hanyalah hiperbola saja menunjukkan betapa downnya yang saya rasa time ni. Itu sahaja.
      Saya faham apa yang anda cuba sampaikan. Saya akui certain-certain ayat yang saya tulis tu tak semuanya pembaca akan faham macam yang saya faham. Anyway thanks untuk teguran anda. I'll improve more :)

      Delete
  2. baguslah.. awk mmg budak bijak... so pandai2 la jaga diri... bkn shaja dr bhaya dunia.. tp dr neraka Allah di akhirat nnt.. Insyaallh....

    ReplyDelete
  3. Somehow, tak semua orang akan faham apa yang kita faham. Lebih-lebih lagi bila kita menaip untuk diri sendiri. Luahan rasa yang sebenarnya kita taknak orang lain fahami..

    Saya suka baca bila orang menaip dengan jiwa. Bukan bermakna kita tak faham hukum agama. Cuma apa yang dihiperbolakan sebenarnya lebih kepada apa yang kita sendiri rasa..

    Lagipun, kepuasan menulis masing-masing kan berbeza-beza..:)

    ReplyDelete

Hentam saja la labu.

Copyright ©. All Right Reserved by LyaKamelia