Makan Dalam

*****

"Aku manusia. Punya hati. Punya perasaan. Pernah rasa sakit. Pernah rasa perit. Mereka kata; kau terlalu banyak memendam, boleh jadi gila. Mereka kata; kau harus luahkan, supaya rasa lega. Dulu, aku pernah meluahkan. Dulu, aku pernah meletakkan kepercayaan. Malangnya aku dikhianati. Berkali-kali. Diam-diam mereka mengasah pisau di belakang aku. Sampai masa pisau tajam mereka menikam aku bertubi-tubi. Tanpa rasa kasihan, tanpa rasa belas, melihat setiap titis air mata aku, mendengarkan setiap jeritan perit aku. Jiwa aku hampir mati. Diri aku hampir mati. Salah aku kah bila aku katakan tidak percaya manusia? Salah aku kah? Benar, tidak semua manusia itu sama. Benar, tidak semua manusia itu topeng syaitan semata. Takpa, biarkan aku. Biarkan aku gila. Asalkan aku tak mengganggu manusia. Biarkan aku.."

*****

Im gonna swing from this chandelier, from this chandelier... Im gonna live like tomorrow doesnt exist, like it doesnt exist...

No comments:

Post a Comment

Hentam saja la labu.

Copyright ©. All Right Reserved by LyaKamelia