Cutting Model

Kembali kita dalam rancangan 'sihat sepanjang hayat' ! Ah, tetiba -,-

Minah : Hey perempuan, kau ingat kau cantik ke?
Aku    : Bila masa aku cakap aku cantik??

Tetiba je. Kenal pun tak. Annoying. Nak aku ramas ke muka kau tu nyah?? [Conversation terpaksa dipendekkan atas sebab-sebab tertentu.]

Aku tahu aku tak cantik macam kau minah. Tapi aku nak ucapkan terima kasih kat kau kerana sebab kau lah aku tulis entry ni. (tak ikhlas ==.) Kau tak suka? Kisah pulak aku. Sedap je cakap aku kurus kering ek?

Aku tau kau jeles sebab kau gemuk macam badak. Aku tau kau nak tips kan camane aku menjaga kecantikan diri aku kan. Cewahh :D Bukan apa aku geram sangat dengan mulut kau tu. Dush dushhh *tumbuktumbuk

Bagi yang nak tahu tu, disini aku akan bagi tips camane nak dapatkan bentuk badan sebijan macam model a.ka. kurus kering seperti aku. *errr cutting model ke? Euwww

Sebelum tidur.


1. Basuh muka dan cuci segala jenis mekap yang tertempek kat muka kau tu.
2. Sediakan sebotol air masak kat tepi katil kau dan minum.
3. Baca doa.
4. Tidur lah apa lagi.

Bangun tidur.

1. Takyah gosok gigi terus minum air masak yang kau letak malam tadi.
2. Buat c-up dalam 5 ke 10 kali.
3. Pergi mandi la apa lagi.

Amalan harian.

1. Jangan minum ais kalau kau taknak perut kau jadi busung.
2. Amalkan minum air kosong.
3. Letak timun dan tomato dekat muka kalau rajin. (malam)
4. Makan nasi guna piring. (maksud aku pinggan yang kecil sikit dari biasa)
5. Amik nasi sikit je, lauk biar banyak.
6. Makan slow-slow, ikut sunnah Nabi.
7. Makan pakai tangan, lepas makan jilat lah jari sesedap rasa (senang nak hadam)
8. Pakai mask kurang-kurang sebulan sekali.
9. Elakkan makan pil-pil kurus segala.
10. Joging sekali seminggu.

Perhatian :
Tips ni hanya akan menjadi jika korang mempunyai kadar metabolisme yang tinggi. Sekian terima kasih.

***Sebenarnya aku teringin sangat nak gemuk sikit. Sesape ada cadangan?? =='

No comments:

Post a Comment

Hentam saja la labu.

Copyright ©. All Right Reserved by LyaKamelia