Lelaki itu aneh?






Aku berjalan. Laju. Lapar. Berseluar trek merah gelap. Berbaju biru turquoise. Bertudung kuning dua tone. Itulah aku.



Mulut membebel memaki hamun. Geram dengan perangai manusia yang lansung tiada kasihan. Tenaga ku di kerah siang malam. Gampang.



Ternampak sekumpulan jejaka berhingus. Bersosek-sosek. Mengumpat barangkali. Sambil memandangku tajam. Aku membalas geram “ kau pahal? “ malang Cuma terluah dalam hati.



“ hai, sorang je? “

“ Eh, awak ni yang duduk dekat *** eh? “

“ Awak, jangan la sombong. Nanti tak laku. “



Aku malas melayan. Sekarang perut yang menjadi keutamaan. Tanpa mempedulikan mereka aku melangkah laju. Terlalu laju sampaikan aku hampir tersadung. Menyedari masih diperhatikan. Aku cover line. Konon-konon nak sapu hujung seluar. Mulutku mengomel lagi. Geram dengan kebodohan diri. Geram dengan kebangangan diorang.



Sampai kedai. Pilih-pilih dan makan dengan lahap. Berborak dengan tuan kedai. Bodek-bodek sikit. Dengan harapan harga makanan dapat dikurangkan. Berjaya.



Setelah selesai, aku pulang semula. Dengan harapan budak-budak berhingus tadi dah tiada. Dan demm! Mereka ada lagi. Cuma jumlah yang semakin berkurangan. Tanpa disedari aku mula mengeletar. Ah sudah. Tapi ku gagahi jua. Aku berlagak macho. Berjalan dengan gagah sekali.



“ eh, awek tadi la. Hai awak, nak no tepon boleh “

“ boleh la awak, dah lama saya perhatikan awak. Awak jangan la sombong sangat “

“ awak, tunggu kejap “

“ awak, awakk “



Langkah kaki dilajukan. Aku semakin serabut. Nak je aku ludah sorang-sorang. Tapi tak leh, kang tak pasal-pasal aku kena bomoh pulak. Sekali lagi mulut aku mengomel memaki hamun. Tapi hanya mampu terluah dalam hati je. Sumpah aku tak berani. Aku agak takut dengan lelaki ni. Kudrat kuat gila bapak. Tiba-tiba



“ woi perempuan! Kau ingat kau cantik sangat ke? Kau pergi mampus lah! “

“ entahnya, macam lah cantik sangat. Cantik lagi wan aku kat kampong “

“ dah le pakai baju macam rainbow. Ingat orang terhegeh sangat ke kat dia. Boleh jalan “



Aku menghentikan langkah. Berpaling memandang diorang dengan muka pelik. Diorang terpaku tengok aku. Tanpa disedari, bibirku mengukir senyuman. Seterusnya ketawa.
Dasar lelaki saiko. Huh!





59 comments:

  1. haa sape berani masuk la. hihihi.. lawakla dik. suspen betul yg last tu. yg pegi senyum kat diorang tu apesal? kikiki.. :)

    ReplyDelete
  2. kekadang lelaki memang aneh . hehe .

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenkadang lelaki tu penuh dengan kenkadang

      Delete
  3. jadi perempuan tu kadang2 rasa susah.
    lagi2 bila kena hadap situasi celaka dari manusia
    mcm ni.phew.penah juga kena,dan selalu nya aku
    jenis sound balik.ingat murah cap sardin apa haku ni?


    bravo camies bravo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tak berani.
      aku takut.


      hahaha.

      Delete
  4. Wahhhh...kena ngorat ke? tahniah2..hahaha

    ReplyDelete
  5. errr..cop2..gambar tu lelaki ke ppuan? very jambu lah..

    ReplyDelete
  6. hai awk..nk no tpon bleh?bahaha...


    sumpah aku xpnah buat....(tetibe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. ke terasa?

      kuang kuang kuang :D

      Delete
  7. jantan haprak kutu lepak tu ignore jew.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. muka macam budak sekolah je.

      haha

      Delete
  8. aku terbayang lampu traffic light tibe2.. tapi.. bahaye betul camtu.. lain kali kalau g mane2 tempat tambah2 yang sunyi sepi.. baik berteman lebih selamat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pelik apsal traffic lite ada kaler kuning, merah ijau.
      kenapa tak letak kaler biru ke, kaler cekelet ke.
      meriah sikit. haha

      Delete
  9. HAHA . Anda yang saiko ke .
    Laki tu yang saiko . Kikiki .

    Wahh , pernah gak kena ganggu camtuu.
    Nak je belasah sampai mati . Puiii.

    ReplyDelete
  10. HAHAHAHA. serius psiko. tu la, kadang-kadang tak faham dengan segelintir lelaki yang macam ni. puii "=.=

    ReplyDelete
  11. adesssssssssssssssss gambar ni, mmg takleh blah hahaha

    ReplyDelete
  12. nta,apa nye la ,da xde keje la tu,duk sibuk nak kacau ank dara org,grr...eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh?



      haha. mesti selalu kena kacau ni kan :P

      Delete
  13. Hahaha! Benda biasa berlaku. Bila kita lalu, kacau2. Bila kita tak layan, mula lah nak maki hamun kutuk kita itu ini. Sebenarnya, tahu dah yg korang bukan beriya pun nak ngorat. Tp mmg tak kuasa nak layan kan? Hak tuih! Ahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa macam kita ni gegirl jalanan pulakk.
      haihh -_-

      Delete
  14. menarik...rasa dekat sgt bila baca

    ReplyDelete
  15. haha, lelaki. -.- dasar looser. . .bagi aku dorang mcm parasit. . .

    *******aku straight ;p jgn ckp aq lesbian lak. agagag

    ReplyDelete
    Replies
    1. ecececece.

      story baru macam tengah in love jee. haha
      ke bukan kau?
      err.

      Delete
  16. sumpah wa memang menyirap perangai jantan cmni
    eh teremo pulak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesungguhnya emo tu lebih baik dari gothic.
      hahahahahaa

      tetibe -__-

      Delete
  17. diorg terpaku tengok muke pelik kau?
    lelaki...super duper aneh

    ReplyDelete
    Replies
    1. diorang tak sangka aku pandang diorang balik kot.
      err err. kbai

      Delete
  18. wiwittttttt... hai ... sorang je ke.... meh uncle anto naik moto... meh !!..

    huehuehuehuehuehuehuehue

    ReplyDelete
  19. hahhaa tu laki bangang...nanti anak2 dorang la yang jadi mcm tu...

    ReplyDelete
  20. bawak kan bersabo la yer... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar tak sabar memang kena sabar.
      lelaki itu menakutkan. err -_-

      Delete
  21. macam2 lah..

    ermmm...
    tengah bayangkan...pakai baju pelangi...
    macamana ek..

    ReplyDelete
  22. kalau wan dia lg cantik, nape tak ngorat je wan dia tu? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu aku cakap lelaki ini aneh

      Delete
  23. Hehehe...ada gak yg camtu erk...

    ReplyDelete
  24. lelakicmtu mmh haktuuuiihh..tak reti malu..die gatal2 pastu kutuk2..bongek!

    ReplyDelete
  25. mana lelaki saiko itu?heheh

    ReplyDelete
  26. ludah aje .
    dan apa motif gambar ? mohon jelas O.o

    ReplyDelete
    Replies
    1. err. gambar tu sebenarnya
      er er.


      JB memang comel berpakaian macam gegurl.
      hahaha :D

      Delete
  27. kalo yg mcm dlm gmbr tu, memang aneh sesangat laa!hahaha

    tu memang psiko! nyampah! sebab tu dipanggil kutu rayau! moga2 mereka insaf dan sedar perempuan bukan nilai murahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka itu masih berhingus. masanya akan tiba.
      hahaha

      Delete
  28. laffing for ze pic ! hahaha!
    yes true but yes and absolutely true, guys mmg sangat aneh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. obvious sangat kann :P

      Delete
  29. risau akak, tako diapa apakan je
    skrg ni mcm2 leh jadi kan, len kali kalo nak kuar sowang2, baca doa byk2 tau..mohon perlindungan dari Allah swt... awak tu dah la comel, heee~ akak tak penah tgk muke awak le, comel n cun akak rase, heeee~ take care dik!

    ReplyDelete
  30. Perempuan memang perlu ada sifat sombong untuk menunjukkan betapa tingginya harga diri dia.

    ReplyDelete

Hentam saja la labu.

Copyright ©. All Right Reserved by LyaKamelia